Leerkracht 0,8-1,0 fte
Leerkracht 0,8-1,0 fte
Binnen ons IKC doen we het nét een beetje anders dan op andere basisscholen en integrale kindcentra.
"Voorbereiden op de wereld van morgen"
Op IKC de Tjalk houden we van uitdagingen, zijn we ondernemend en geven we niet snel op. Met een open en nieuwsgierige houding kijken we naar de wereld om ons heen. We zijn zorgzaam voor onszelf, de ander en de omgeving. We moedigen aan om eigenaarschap te nemen over ons leerproces, initiatief te tonen en te reflecteren met als doel weer een stapje verder te komen. Bij ons sta je zelf aan het roer; kind, leerkracht, ouder, dit geldt voor iedereen.
We geloven dat deze attitudes de basis vormen voor een leven lang leren. Door een doorgaande lijn en de thematische invulling van ons onderwijs, de nauwe samenwerking met ouders en onze IKC-gedachte creëren we verbinding en groei, van de jongste leeftijd tot het moment dat kinderen ons IKC verlaten.
Naast lezen, schrijven en rekenen, besteden wij structureel aandacht aan de brede ontwikkeling. Wij ontdekken de talenten van de kinderen vanuit de talenten van onszelf.
Hoe?
Wij laten ons onderwijs niet leiden door de maatschappelijke uitdagingen, de bestaande systemen en beperkingen. Hoe leren kinderen het beste? Vanuit dit uitgangspunt maken wij de keuzes binnen het IKC.
Samenwerken vanuit je kracht
Op IKC De Tjalk werken team onderwijs en team opvang nauw met elkaar samen. Vanuit een gezamenlijke visie en gedeelde waarden, vertrouwen, verbinding, verantwoordelijkheid en ontwikkeling, zetten we ons iedere dag in voor onze kinderen.
We kennen elkaars kwaliteiten en zetten deze op dagelijkse basis in. Leerkrachten werken als gevolg daarvan ook groepsoverstijgend. De collega’s die werkzaam zijn in de groepen 0/1/2, 3/4, 5/6 en 7/8 vormen ieder een hecht onderwijsteam die samen verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van de betreffende kinderen. De kinderen zitten in hun eigen vaste groep, maar komen veelvuldig met andere kinderen in de leeftijd van 0 tot 13 jaar in contact om samen te werken, te spelen en van en met elkaar te leren.
Rijke leeromgeving
De diverse ruimtes, zowel binnen als buiten het gebouw, zijn multifunctioneel en rijk ingericht. Voor en na schooltijd is er voor kinderen bij de BSO ruimte voor ontspanning, terwijl onder schooltijd de ruimtes worden gebruikt om te werken aan kennis en vaardigheden. In de ruimtes wordt het leren van onze kinderen, door onze kinderen, zichtbaar gemaakt. De diverse ruimtes zijn dusdanig ingericht dat ze de nieuwsgierigheid van kinderen prikkelen en hen ondersteunen om weer een volgende stap te zetten in hun ontwikkeling.
Kom jij ons team versterken? Wij zoeken jou!
IKC De Tjalk zoekt per direct een enthousiaste collega die…
• zich iedere dag inzet voor een prettige sfeer binnen het IKC.
• organisatorisch en communicatief sterk is.
• betekenisvolle leeractiviteiten ontwerpt en kinderen echt iets wil leren.
• nauw kan en wil samenwerken met collega’s.
• creatief is en meer wil doen met talenten.
• zich blijvend wil ontwikkelen en openstaat voor feedback.
• het aandurft het onderwijs anders te organiseren.
Nieuwsgierig geworden?
Wil je meer weten over deze leuke functie? Dan kun je contact opnemen met Jasper Versleijen directeur van IKC De Tjalk, 079-3460060 of tjalk@opoz.nl.
Kom solliciteren?
Ben je enthousiast? Stuur je brief en CV naar tjalk@opoz.nl. We zien uit naar je reactie!
Leerkracht groep 1/2 0,8-1,0 fte
Jasper Versleijen, directeur
‘Als directeur kijk ik steeds goed wat het team en de collega’s nodig hebben en daar speel ik op in. Dat maakt mijn leiderschap situationeel. Samen maken we de school. De leerkrachten zijn daarbij de experts en het is mijn taak om dat proces te ondersteunen, te bewaken en aan te sturen waar nodig.’